Telefon santralı, genel olarak birçok telefonun bir merkeze bağlı olarak aralarında iletişim sürekliliğini sağlamak amacıyla geliştirilmiş olup gelen ve giden aramaları otomatik olarak yönlendiren telekomünikasyon sistemine verilen isimdir.

Telefonla iletişimin en önemli kısmını oluşturan santrallar, ilk üretildiklerinde manuel (elle) olarak çalışmaktaydı. Arama yapmak isteyen kişi önce operatöre bağlanıyor ve aramak istediği numarayı söylüyordu. Operatör de arayan kişi ile aranan kişi arasında bağlantıyı elle gerçekleştiriyordu. Bu ilk manuel santralların yerine, günümüzde hat yönlendirmesini kendi gerçekleştiren otomatik telefon santralları kullanılmaktadır.

Günümüzde telefon santraları, genellikle şirket içi iletişimin sağlanmasında kullanılmaktadır. Şirket bünyesinde santrala bağlı telefonlar aralarında dahili numaralarla (telefon kodları) ücretsiz iletişim sağlayabildikleri gibi dış hatlarla kolaylıkla görüşme yapabilmektedirler.

 

ANALOG SANTRALLER

Günümüzde çokça kullanılan ve IP teknolojiden önce tek çözüm olan bu yapılar ihtiyaca göre uygun olanı tercih edildikten sonra daha az maliyet ile ihtiyacı karşılayabilir. Analog santral; genellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerde tercih edilen, iletişimi merkeze bağlı kablolar aracılığıyla sağlayan modüler bir sistemdir. Analog santrala bağlı kullanıcılar, dahili ve harici hatlara bağlana bilecekleri gibi bu işlemlerin istenildiği takdirde kısıtlayabilme imkanı da bulunabilmektedir.

MULTİTEK IP SANTRAL ÇÖZÜMLERİ

MULTİTEK IPX-1000 Modeli ile 2048 terminale kadar arttırılabilen,ihtiyaç duyulan kapasiteye göre modüle edilebilen teknolojik bir üründür.

Müşterilerinizin IP santral ihtiyaçlarını belirlenen kapasite ve özelliklerde tarafımızdan temin edebilirsiniz.Portföyümüzdeki ürünler ile her ihtiyaca göre ürün tedariği ve satışı yapmaktayız.